söndag 22 maj 2016

Första veckan med ny matsedel

Kikar in lite snabbt denna varma, soliga och småblåsiga söndag, för att berätta om hur min första vecka varit. Ja, alltså med mat som passar min blodgrupp. Och jag kan med en gång säga att den varit hur bra som helst! Måndagen inleddes med en grön smoothie, som innehöll banan och lime - och som jag upplevde som väldigt söt. Så det ger med andra ord resultat att göra en sockerdetox...

Att äta enligt min blodgrupp kommer jag att fortsätta med, om jag fortsätter att må så här bra. Just nu provar jag ett tvåveckors-program och det är väldigt smidigt med en färdig meny och recept.

Vad har jag då ätit? Jo, till frukost har det bl.a. varit  sojayoghurt med müsli och blåbär och fröknäcke (som jag själv bakat), äggröra med bresaola och grön smoothie. Lunchen har, precis som i sockerdetox-programmet, ofta varit rester från gårdagens middag. Spenat- och grönkålssoppa, nötfärsfyllda paprikor med fetaost, kyckling med quinoasallad, entrecote med sötpotatis (och vin!) och så buffelmozzarellasallad idag.


Om det är den här typen av mat som får mig att må bra och framför allt som medför till ett migränfritt liv - ja, då är detta definitivt min nya livsstil!

Ett liv utan migrän är rena lyxen! eget ordspråk

Söndagskramar från Ulrika

PS. Vill du läsa om fler som lyckats bli av med migrän och PMS, bl.a. genom att dra ner på socker och gluten? Läs då artikeln "Migränen och humöret är värst"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar